Träningscenter

Att utveckla en balans mellan begriplighet, hanterbarhet och mening utgör nyckelbegrepp inom hälsans ursprung. Idag är det vetenskapligt belagt att regelbunden fysisk aktivitet är den viktigaste friskfaktorn.

Boka tid

Våra områden

Pilates

Pilates är träning för rygg, bäcken, nacke & skuldra. Styrketräning av kroppens inre muskler som hjälper dig att stödja din kropp, minska besvär och förbättra din hållning.

Gruppträning våren 2020

Vi har många olika grupper både på land och i bassäng, på dagtid och på sen eftermiddagstid, i stationsträningsform och i samlad grupp där alla göra samma övning till musiken.

Cirkelträning, fyra varianter

Vi tränar styrka i våra effektiva styrketräningsmaskiner med hydraliskt motstånd dår inga inställningar behövs.

Mediyoga

MediYoga, tisdagar kl. 17:00-18:00 och onsdagar kl. 15.15-16.15.

Mjuka rörelser med ChiBall

Träning med fokus på rörlighet, balans, koncentration och styrka.

Konditionsträning

För att få bättre ork i vardagen är det viktigt att träna sin kondition.

Styrketräning

Det flesta av oss är i behov av styrketräning. För att vi ska må bra behöver vi använda musklerna mer än vad ett vanligt vardagsliv kräver.

Träningsknuff

En ”knuff” för att utveckla din träning.

Vattengympa – vi gör uppehåll

Vattengympa med våtväst i Åbys simbassäng – Lilla Åbybadet.  Carina och Viveka hälsar dig välkommen till bassängen!

Vi behöver kompensera för vår inaktiva livsstil. För många är fysisk aktivitet en förutsättning för mental hälsa där den fysiska aktiviteten fungerar som ”en åskledare mot stressrelaterade besvär”.

För äldre kan det handla om att leva ett mer oberoende liv och därmed ”lägga liv till åren” – att kunna njuta av en hög livskvalitet även i hög ålder – då är fysisk aktivitet en mycket effektiv medicin.

Vi är slussen tillbaka till hälsa för dig som har problem med kroppen. När du avslutat din rehabiliteringsperiod hos oss finns möjlighet att bli medlem hos oss och med träningskort ta del av vårt grupputbud och gym.